El passat dia 14 de març de 2018, abans de les vacances de Falles, vam gaudir a la nostra comunitat d’aprenentatge del dia de falles.
Un dia on aprofitem per a conviure a les classes i per a aprendre molt sobre la festa de la nostra ciutat, sobre la nostra llengua valenciana i per a gaudir d’activitats i tallers en totes les classes.
El dia va començar amb l’himne faller a la megafonia i el bon ambient a les classes, ja que cada classe va fer una recerca sobre la història de la tradició fallera.
Vam poder conéixer l’evolució que presenta la tradició fallera al costat de tot allò que dóna forma a la festa més esperada per tots els valencians i valencianes, és a dir, estudiàrem la indumentària del faller i de la fallera i cadascú dels actes.
Però tot i això, l’alumnat no podia quedar-se únicament amb el que vam vore en internet, així doncs ens passarem en acció.
Cada classe va tindre que elaborar una part important de la tradició fallera, uns foren els encarregats de decorar el col·legi, altres de crear l’estendard, altres crearen la cançó/himne faller que tots junts cantarem per donar fi a l’acte.
També elaboraren el discurs de la cridà, vam crear la indumentària, i tots férem d’artistes falleres per poder crear el monument que representa al nostre col·legi.